Helt outbildade busschaufförer!?

Fyfan va trött jag är på de nya busschaufförerna!
Man kan ju inte byta bussbolag och sätta in helt nya chaufförer utan att utbilda dom!?

Bussarna har varit försenad hur mycket som helst den senaste månaden och på i princip var tredje buss frågar busschauffören om vart han ska köra. Herre gud det är väl inte de resandes ansvar att tala om för chaufförerna hur dom ska köra, det ska dom väl förfan veta själva!?

Och som idag.
Orange express kom inte... Det gör inte så mycket tänkte jag eftersom 99 går snart. Men inte fan kom de någon busschaufför inte!? Bussen stod där, men de kom ingen busschaufför. Sedan, 10 min för sent kom chauffören och vi kom iväg, men då hade jag ju missat nästa buss och eftersom det är sommar så är massa turer inställda.
Så jag fick springa till nästa hållplats för att ta en annan buss. När väl den bussen kommer, tror ni inte att han kör fel då!? Jo, så han fick vända och köra tillbaka.

Helt jävla otroligt hur man kan sätta in chaufförer som inte vet vad dom gör. Ska man behöva åka en timme tidigare än vad man egentligen skulle behöva bara för att busschaufförerna troligen inte kommer hitta.

Så jävla trött på dethär.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0