Stockholm

Som de flesta vet så var jag ju i Stockholm för två veckor sen och jag måste bara säga det att dom är faktiskt riktigt trevliga där.
Vart man än gick in så var det ett stort leende på läpparna och ett "ha en bra dag". Såntdär som man blir så glad av att höra. Så är det ju inte i Göteborg direkt.

Dock blev jag så sjukt besviken på Gröna Lund altså.
För det första, åkpass + inträde kostar detsamma som på Liseberg (om inte några kronor dyrare?) och de vart ju förfasen bara en fjärdedel så stor som Liseberg (MAX!?). Göratråkigt.
Sen så fort man gick förbi alla spel och lotteristånd så gapade dom på en som att man var i turkiet eller nåt "KOOM IGEN NU kom hit och spela lite på kexchokladhjulet vettja!" "Kom igen, viistt ska du väl vinna en nalle till din flickvän" "Du får en extra gratis boll om du spelar här!!"
Men snälla låt mig vara. Jävla krig altså.

Men Stockholm skulle jag lätt kunna tänka mig att bo i. Centralt då. Det är stort men man kan ändå gå till de mesta. Vi bara gick och gick (fast stockholmarna inte tyckte vi va riktigt kloka när vi gick från stureplan till kungsholmen haha). Sen har man ju hört att nattklubbarna och festlivet i Stockholm inte e nåt att ha förståss...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0