Ett léende kan göra hela min dag

Har suttit och tänkt på en sak...
Tänk vad bra service kan göra en lycklig? Det kan göra hela ens dag.

Till exempel, när jag och mamma var på Sportlife i Frölunda och köpte träningskort så var där världens gulligaste tjej som var hur trevlig och glad som helst och visade oss runt lite snabbt i gymmet eftersom vi var helt nya. Sedan gick vi på Afro-dans pass och instruktören var skitgo och såg till så att alla hade kul och kunde hänga med, fast man inte varit med flera gånger innan.
Det är sådan man kanske inte tänker på förrän man råkar ut för motsatsen.

Ett jättebra exempel på det är Sportlife Domkyrkan.
Där gick jag och mamma i på ett dans aerobic pass. Vi hade aldrig varit med innan och aldrig gjort aerobic. Det första instruktören är är att peka ut oss som inte varit med inna och säger "hehe jaha, de flesta här har varit med flera gånger men ni får väl ta det för vad det är" ungefär som att det var kört för oss eftersom vi inte varit med tidigare. Sedan drar hon igång passet som går till så att hon säger "nu gör vi en blablablaa" osså gjorde alla de eftersom nästan alla varit med tidigare. Självklart förstod jag och mamma ingenting och det var liksom ingen ide för oss att ens försöka så vi gick. Frågade dom i receptionen om det är så att man måste vara med från början, men nej, det var helt enkelt så att man fick vara med tills man lärt sig.
Sedan skulle jag springa och då fungerade inte TVn på bandet så jag gick till receptionen och bad dom hjälpa mig eftersom alla utom jag lyckades få på tvn. Men nej dom va inte villiga att ens följa med och kolla vad det kunde vara för fel utan "ne så är det" var ungefär vad jag fick för svar.
Då insåg jag direkt att Uch jag tänker aboslut inte komma tillbaka till Sportlife på domkyrkan iaf.

Efter det pratade jag och mamma om att vi faktiskt ska säga till tjejen på frölunda nästa gång hur sjukt trevlig och duktig hon är. Hade någon sagt det till mig hade jag blivit jätteglad, och självklart ska en så serviceinriktad tjej som henne få berömmelse för det och få veta hur uppskattat det är.

Samma sak när vi för några månader sedan åkte till Riga. När vi gick in på hotellet så bemöttes vi av en receptionist med ett stort leende på läpparna som verkligen hjälpte till och visade oss vad vi turister kunde göra och vart man skulle passa sig för att gå.

Några andra som ska ha credit är de som jobbar på PM logistic. De flesta kanske inte vet vilka dem är men det är ett taxiföretag inom volvo.
Trevligare personal får man leta länge efter.

Ett leende kan faktiskt göra hela ens dag, man blir så himla mycket gladare själv av att bemötas av någon trevlig person.
Jag som själv jobbar i reception försöker så mycket jag kan att tänka på detta och lära mig av dessa personer.

Så massor med credit till er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0