En croupier bland fulla människor



Så låt oss se... Hur är det att jobba som croupier?
Skitroligt! Vill jag först och främst säga. Men det är fan inte lätt!

Man måste vara pigg, snabb och skarp och börja natten utvilad och med rätt inställning.
Alla dessa fulla människor runt omkring dig kan vara så extremt jobbiga men också hur underbara och trevliga som helst, det beror väldigt mycket på hur man är som croupier. Att ha ett leende på läpparna och en bra attityd kommer man så jäkla långt med.

Dock är det inte alltid så lätt som man tror, särskilt inte när man som jag, jobbar heltid på ett annat jobb också.
Man måste vara utvilad, annars tappar man all fokus och sitt glada humör. Tänk dig själv att du ska le,  vara trevlig och glad, ta hand om dina gäster, räkna kort, hålla fusk borta och handskas med de få som är riktigt jobbiga - allt på en och samma gång. Puh!

Sen är det klart att man har bra kvällar och man har dåliga kvällar.
Det händer att det nästan bara är drägg och otrevliga typer vid bordet och det är inte alltid så lätt att handskas med. Dock tror jag att man måste lära sig att med rätt bemötande får man lättare respekt.

Sen alla dessa löjliga raggningsrepliker som man får höra om och om igen. Ibland vet man inte om man ska skratta eller om man ska gråta. Det sämsta jag någonsin hört måste vara följande;

 

- Jag satsar hundra spänn på att du är snygg!
- Ok...
- Vann jag?
- Tja, det får du avgöra själv
- Tja, det får du avgöra själv när du tittar dig i spegeln!


Hur ska man ens reagera på något så dumt?

 

Sedan finns det ju också alla underbara killar som tror att de är speciella och ska få våra nummer...
En liten hint till er killar där ute; Du får bannimej vara extremt snygg och charmig om du ska lyckas med detta.
Och nej, du är inte snygg och charmig för att du är full. Kom ihåg att vi croupierer dricker inte alkohol bakom bordet! ;)


Andra roliga saker som händer lite då och då är att man får fina meddelanden på pengarna. Kan tänka mig att man oftast missar dessa, men en del ser man sedan när man räknar.

 

Som detta... Det hittade jag i cashboxen någon vinterdag i December;

Mycket underhållande!
Mer sådant vill jag ha, haha.

Kan säkerligen skriva hur mycket som helst om att vara croupier, men kort och gott sagt;
Det är ett skitroligt och väldigt annorlunda yrke, som kräver mycket tålamod!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0