bitterfitta

Jag e bitter, haha.
Bara jag som faktiskt inte tycker att Kenza är så otroligt jävla snygg som alla påstår?
Visst hon ser bra ut, hon e absolut inte ful. Men sveriges vackraste kvinna? Nja.
Personligen tycker jag mer att hon är en söt tjej men hon har ju inge sex appeal alls?



Och sen får hon sånna sjuka erbjudanden baserat enbart på att Sverige vet vem hon är och att hon ser bra ut.
Då blir jag bitter.

Jag vill också glida genom livet på ett bananskal och få vara rik?
Jag e så jävla trött på att behöver snåla och skrapa slantarna för att kunna spara ihop till en lite resa eller ett par bröst.
Nu kan ju säkert vissa tycka "hallå hon har precis betalat en fucking bröstoperation" men jag har ju fan ingen bra lön. Jag snålar som satan för att kunna spara mina pengar till vettigare grejer än att äta ute, eller köpa kläder för tusentals kronor varje månad.
Jag jobbar i genomsnitt ungefär 50 timmar i veckan. 
Jag vill jättegärna ha en större lägenhet till exempel men då kommer jag få ge upp sparandet. Utan sparande kommer jag ju aldrig kunna unna mig något.
Jag har kämpat för att få ett heltidsjobb. Det var inte så att jag kännde någon som kunde ge mig ett jobb, utan jag har skaffat mig mina jobb själv!

Nu känner jag mig egentligen lite dum som gnäller, då jag vet att jag egentligen lyckats hyffsat bra för att vara 20 år. Jag har ändå flyttat hemifrån och jag har två jobb, varav ett är heltid, och jag vet att många lyckats sämre. (sen så är det långt ifrån alla som ens anstränger sig dock).
Men när de då kommer någon som Kenza, 19 år, och bara glider fram på ett bananskal för sitt utseende så kan man ju lätt bli lite avis och bitter såklart.
Tjejen tjänar över 200.000 kr/mån enbart på bloggen, och sen förmodligen ytterligare några hundra tusen på sitt modellande, sin show, och allt annat hon håller på med.

Tänk om hon vart 10 cm kortare? Då hade hon inte kunnat bli modell. Då hade hon förmodligen inte fått en sådan stor blogg, och då hade hon absolut inte fått alla dessa erbjudanden som hon nu får.

Orättvist!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag håller faktiskt väldigt mycket med dig! Jag tycker för det första heller inte Kenza är så vacker med tanke på allt uppmärksamhet hon får och sen att hon enbart pga sitt utseende tjänar så mycket känns väldigt orättvist. Tänk vilken press bara en sån sak sätter på tjejer, att man kan glida fram i livet bara man har utseendet..

2011-05-21 @ 11:53:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0