Rhodos - måndag

MÅNDAG 30/6

Eftersom vi redan visste att det skulle vara lite mulet denna dag så hade vi bestämt oss för att sola en sväng på förmiddagen och sedan dra in till Rhodos stad för Hamam.
Men de fanns ingen sol alls och efter några minuter på stranden så insåg vi att det var jävligt onödigt att ligga där och pressa. Så vi drog in till Rhodos. Vi klarade oss fanimej BRA! (för omväxlingens skull)
Väl framme i Rhodos så hittade vi en turistbyrå som gav oss en karta och pekade ut vart vi skulle. Här kom min vän Jennie till stor nytta då  jag har NOLL lokalsinne och utan henne hade jag förmodligen varit kvar, försvunnen någonstans i Rhodos, än idag.
Men vi hittade faktiskt fram till  Hamamen väldigt smärtfritt, MEN tadaa såklart var det ju stängt. Så vi shoppade lite, sen gick vi till stranden för att se ifall vi kunde hitta lite roliga svenskar men icke, så vi bestämde oss för att åka hem så vi hann äta lunch på hotellet. Självklart så krånglade bussarna som fan (förvånande med våran tur?) så vi vart sjuuukt stressade för att hinna.
I Rhodos stad hade de vart asnice väder men så fort vi kom till Faliraki så vart de självklart mulet igen. Hittils ingen lycka.
Men vi åt, tog oss en drink i solstolarna och gick upp på rummet om jag minns rätt.
Sen skulle vi dra igång musik och börja dricka. Men då inser vi att vi inte synkat mina spotifylistor och jennie hade inte premium. ÅH typsikt! Eftersom vi är lite tröga så provade vi allt möjligt innan vi kom fram till att man måste logga in på internet via telefonen. Men hotellet hade inte trådlöst internet. Så vi fick traska bort till ett café i närheten. Väl här så kommer vi in på internet och sätter igång synkningen. Dock gick det extreeemt långsamt och de enda pengar vi tatt med oss var 3 euro vilket gjorde att vi fick beställa in EN öl och dela på och dricka fruktansvärt långsamt för att ens kunna få med halva spellistan.
Sen gick vi hem, gjorde oss i ordning och tänkte sätta oss och spela kort och sätta igång musiken... Här kommer nästa tabbe in. Självklart har vi glömt att spara ner dom i offline-mode. Så de sket sig. Vi fick lyssna om och om igen på de få partylåtar jag hade på mp3n. Men vi vart inte deppiga för det!
Satte igång med poker med utmaningar istället. Det hela slutar med att jag blir tvingad att;
1. Pussa en kille på handen och säga att han har vackra ögon
2. Ge och ta bodyshots
3. Tigga drinkar till mig och Jennie

Jennie vann helt plötsligt alla omgångar! Så sjukt orättvist.
Sen åt vi och stack till Faliraki. Taxichaffisen släppte oss vid en bar där det jobbade en britt (Britten) och en grek (Greken).
Vi började våran semester ganska lugnt. En ganska ordentlig fylla och en sen kväll men inga Vinster/Förluster inkasserades denna dag. Vi stod även och tjötade med några roliga gubbar vid en tatueringsshop.
Sen vart det hemgång och läggdags


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0