Rhodos - söndag

Vet ni vad!
För att inte få värsta seriösa tråkiga bloggen så tänkte jag skriva om Rhodos istället.
Så mycket sjuka grejer vi råkade ut för och så jävla underbart vi faktiskt hade det. Och nu är det över :(


SÖNDAG 29/5
Börjar med att jag packar övervikt - såklart.
Jennie och hennes mamma kommer och hämtar oss och vi åker till flygplatsen.
Vi är framme tidigt och får vänta en stund innan incheckningen börjar. När vi väl kommer fram till disken så visar det sig såklart att vi har sammanlagt 8 kg övervikt! (Men 6 av dem var faktiskt Jennies ;))
Efter lite puppyeyes så var han incheckarn eller vad dom nu kallas (haha) schysst och sa att det fick gå för denna gången och vi slapp betala extra.
Då kommer nästa problem. En ny regel har införts när man åker till Grekland. Passet skall vara giltligt 3 månader! Och mitt går ut i juli! WHAAA fuck vi kommer inte iväg var min första tanke. Men tydligen så räckte det med körkortet och hade jag inte haft det hade jag fått fixa ett provisoriskt på flygplatsen för nästan 1000:-.
Helt shockade efter händelsen rusar vi ut, tar en cigg och en öl och sen går vi in i igen för att ... ja va heter de? Liksom gå in på själva flygplatsen eller what the fuck to say.
MEN. då visar det sig att mitt i all uppståndelse så har ju han "incheckarn" glömt att ge oss boardingkort så vi får springa tillbaka igen för att fixa det.
Sen kom vi tillslut in, sätter oss och tar en öl, en macka och sen går vi och röker. och WHOOPS så va de final call på flyget också. Så vi ruuuusa bort till flyget samtidigt som vi  båda berättar för våra mammor om vårat stora äventyr hittils. Men vi hann med flyget, där vi under hela resan drack alkohol och spelade kort. Eftersom jag är så jävla flygrädd så vart Jennie så snällt tvingad att underhålla mig till tusen haha. Poker i tre timmar som slutar med att jag vinner alla omgångar och Jennie blir skyldig mig 3 blåbärsshots och en öl!
Sen strax innan midnatt vart vi äntligen framme och vi hittade våra väskor fort som fan, kommer till hotellet. Och nu är  vi stressade eftersom vi är hungriga och har bara 20 min på oss innan nattasnackset stänger.
Tro fan då att hissarna är de långsammaste i historien!! MEN vi hann! YES. Sen käkade vi, packade upp och gick och la oss...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0