All About Me

OXEN


21 april  -  20 maj

 

Planet: Venus
Element: Jord

 

Oxen är det andra tecknet i zodiaken.
Den är ett jordtecken, pålitligt med båda fötterna på jorden.
Den härskande planeten är Venus, kärlekens gudinna.

 

Hur den är som person.
Oxen är stabil, uthållig och har ett utpräglat skönhetssinne.
Den är trofast och lojal. Har man en oxe till vän kan man räkna
med att den ställer upp i vått och torrt för en.
Har den lovat en sak så kan man vara säker på att det blir så.
En oxe bryter sällan sitt löfte.
Uthålligheten gör att den alltid slutför det den börjat med.
Tryggheten är viktig för oxen, både i arbetslivet och på fritiden.
Han vill alltid veta säkert i förväg vad som ska hända.
Att leva för dagen är inget för oxar.
Tryggheten i hemmet gör att han oftast vill stanna hemma i
hemmets ljuva vrå. Det i sej är inget dumt val.
Oxen med sitt utpräglade skönhetssinne har ofta ett smakfullt
hem. Möblerat med bekväma möbler och mycket blommor.
Oxarna trivs med att påta i jorden och har ofta "gröna fingrar".
Han njuter av dofter, vackra färger och sköna material som
känns behagliga att ta på.
Oxarna är ofta musikaliska också och vill gärna ha skön musik
att lyssna på.

 

Ställer upp gör jag alltid (tror jag) och jag gillar absolut inte att svika människor eller att lämna någon bakom. Löften är viktiga och väldigt betydelsefulla för mig och om jag inte vet att jag kan hålla något så lovar jag inte heller det. Jag har ett väldigt kontrollbehov och vill alltid planera och gillar inte gärna förändringar. Kan inte påstå att jag tycker mitt hem är så vackert, och dedär med blommor är verkligen ingenting jag lär mig ännu haha. Jag älskar dofter, och är väldigt duktig på att känna igen parfymlukter. Min kille får absolut inte byta parfym någon gång! Musikalisk i wish. Försökte mig på detdär med elgitarr en gång menmen…

 

Negativa sidor.
Oxar är ofta snabba att bedöma folk, oftast för snabbt.
Eftersom oxen är så rädd för förändringar så kan han lätt fastna
i vanor och gamla mönster.
Han är mycket svartsjuk och har ett stort ägandebegär.
Svartsjukan behöver inte bara vara mot en älskad utan även
vänner och arbetskamrater som han tycker om kan han bevaka
svartsjukt.
Oxen är tjurskallig och envis. Han vägrar att lyssna på de mest
övertygande argument när han bestämt sej för något, det går
inte att övertala honom.
Oxen är dessutom ofta tveksam inför främlingar och vill inte
gärna släppa dem inpå sej.

 

Japp, jag är snabb som fan på att döma folk. Fastnar alltid i dåliga vanor osv. Är nog ganska svartsjuk ja. Jag kan nog vara jävligt tjurskallig och envis men jag vet om det och har väl blitt bättre tror jag. Och jag kan ofta berätta en del för främlingar men att lita på någon, det gör jag verkligen inte i första hand.


Kärleken.
Eftersom det är Venus som styr stjärntecknet så är oxen mycket
sensuell och erotisk när han är förälskad.
Har en oxe blivit förälskad så är det svårt för föremålet i fråga
att motstå uppvaktningen.
En oxe vill gärna ha en partner som är lugn och stabil framför en
vildsint en, återigen kommer trygghetsbiten in.
Vill man charma en oxe så ska man bjuda på gott vin och god
mat.
Då har man den på "kroken" direkt.
Tyvärr kan oxarna dock bli väldigt svartsjuka och det är ju inte
bra i ett förhållande.
På plussidan kan tilläggas att oxar ofta gifter sej och är trogna
sin partner hela livet.
De kvinnliga oxarna passar bäst ihop med:
Lejon, Skorpioner och Stenbockar.
De manliga passar bäst ihop med:
Vädur, Skorpion, Stenbock, Vattuman och Våg.

 

Sensuell och erotisk? Det svarar jag inte på haha det får några få utvalda avgöra själva ;)
”…svårt för föremålet i fråga att motstå uppvaktningen.”
Ooh då vet jag att jag kan förföra vem som helst, eller? Haha
Vitt vin kan jag inte dricka längre för jag mår dåligt och rött har jag inte lärt mig tycka om. Men en fin middag är väl uppskattat. Men way to sleazy för en första eller andra dejt.


Arbetet.
Oxar gillar som sagt var allt som växer och skönhet, så ett yrke
som passar oxen är trädgårdsmästare.
Estetiken är viktig för dem också och därför finner man oxar i
konstnärliga yrken, t.ex.. konstnär, sångare, arkitekter,
fotomodeller mm.
En annan av oxens begåvningar är att han har god hand med
pengar, han är mycket ekonomisk av sej och därför är ett
passande yrke inom bankväsendet eller ekonomi i allmänhet.

 

Är ekonomisk som fan och tycker ekonomi är jättekul!


Hälsa
Oxens svaga punkt, hans akilleshäl är halsen.
De drabbas lätt av halsåkommor av olika slag och bör se till
att inte bli kall om halsen i kallt väder.
Dessutom lägger oxar lätt på sej för många kilon.
Förkärleken för god mat gör att han får kämpa mot vikten
hela livet för att inte rent ut sagt bli fet.

 

Hmm, kan nog stämma att jag ofta blir lite rasslig i halsen, och tappar ibland rösten helt utan anledning.
Och JAAA här ser ni allihopa. Jag har lätt som fan för att gå upp i vikt, måste passa mig som fan hela tiden!
ÄLSKAR mat. Bättre än godis utan tvekan!

 



Snarare klassisk än modern? Vettifan?
Svag för dofter osv. igen.. japp!
Älskar god mat, japp!
Envis och målinriktad som fan!
Står med båda fötterna på jorden vettifan, och jag tror nog på mycket som inte är så verkligt också :P

Så alla heta singelskorpinioner kan höra av sig till mig! Haha


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0