Teorin bakom ärthjärnorna

Sitter och läser lite blogginlägg som jag skrev i höstas.
Hade nog helt förträngt att jag tydligen mådde rätt dåligt.
Anyway.
Den 15/9 har jag iaf skrivit en lite note to self:
"Det spelar ingen roll vad folk du inte bryr dig om tycker om dig"
Och jag tror fan att någonstans där i min stora feta hjärna så borrade den tanken in sig rätt väl.

En annan tanke som jag borrat in i huvudet är "Man skall inte jaga efter killar...(och inte bussar heller för den delen)"
Något som jag och min käre vän Leila jobbar hårt på.
Jag har nämligen utvecklat en helt ny teori som till och med de flesta killar verkar hålla med om.

Killar kommer alltid, no matter what, tro att du är intresserad av dem om du är trevlig mot dem. Make no mistakes här, det jag säger är inte att alla killar är intresserade av mig (och alla andra tjejer) utan att de alltid tror att vi är intresserade av dem.
Det spelar ingen roll om killen i fråga är grymt ful och tjejen i fråga är grymt snygg. Han kommer ändå tro att hon är intresserad av honom om hon är trevlig mot honom.
Jag fick en förklaring till detta av Mattias som menar på att den stackars fule killen kanske aldrig i sitt liv varit med om att en tjej är trevlig mot honom och därför tror han ju att man måste vara intresserad om man är trevlig.

Anyway... Om killen är snygg då!? Jo men då är han ju så satans självgod så då kommer han ju tro att man är intresserad av honom bara för det! No further explanation needed.

Vad blir då resultatet av detta?
Jo. Antingen är killen intresserad av tjejen, eller så är han inte det.
Om han är intresserad så finns det två utvägar.
Antingen beter han sig som en jävla stalker och tjötar om och om igen om att ses och göra det ena och det andra.
Eller... Så är han nonchalant och beter sig som en dryg idiot bara för att "spela svår".

Om killen i sin tur inte är intresserad så beter han sig som en mupp som tror att han kan få vem han vill istället, och därmed är han uppkäftig och dryg för att visa tjejen att hon "faktiskt inte är värd honom."

Eftersom jag jobbar på Volvo har jag blivit skadad av alla organizational charts och processkartor osv. Så låt mig ge er en liten sammanfattning i form av en "processkarta";

Tack för mig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0